kawan/bestfriends?



1) nuggets/pisang goreng/fries terakhir
kawan : tak apa awak makan lah yang last tu.
bestfriends : haip! aku punya! woi! aku punya lah. errghh aku punyaaaaaa *berebut last last kongsi sama -.-

2) tak datang sekolah/kuliah
kawan : ish kenapa dengan dia? mintak mintak dia ok je.
bestfriends : cibai ponteng tak ajak aku!


3) nak pinjam duit rm10
kawan : tak apa nanti nanti boleh bayar.
bestfriends : dengan aku pun nak pinjam pinjam. ambil je lah bingai.

4) putus cinta tahap "aku rasa baik aku mati je dari hidup macam ni" *puihhhh!
kawan : kau deserve yang lagi baik. dah la, jangan nangis lagi.
bestfriends : hah, nangis la lagi. bodoh betul. meh aku call bodoh tu, "woi! eh tujuh hari lagi kau mampus la! tengok la!"

5) aku gemuk tak?
kawan : eh, tak la. ok la tu. cantik!
bestfriends : gemuk, risau aku. esok aku teman kau jogging k!

6) aku pakai macam ni keluar makan selekeh tak? *baju labuh negeri sembilan + seluar slek 'besar'
kawan : errrmmmm, 'okay' je.
bestfriends : kau hilang kewarasan apa? macam makcik aku. g tukar sekarang!

7) demam tahap nak mati
kawan : send text messages "cepat sembuh k"
bestfriends : tiba tiba tercegat depan mata, masuk tak bagi salam pun. "wei, dah makan belum? aku masak k. kau nak makan apa? g mandi lepas ni kita g clinic. larat tak nak g mandi tu? mandi sama jom!" *jenis dapat member mulut bising.

8) terserempak orang yang selalu buli kau (musuh)
kawan : "eh, hi! lama tak jumpa. malam lepak la jom!"
bestfriends : jeling tahap nak keluar anak mata.
"bodoh, asal kau diam je dia buli kau? badan dia dah la sekeping macam papan aku sembur pakai pili bomba tu melayang. eh muka dia betul betul mintak penampar doh! menyirap je aku"

#based on experiences


lots of people want to ride with you in the limo
but what you want is someone who will take the bus with you when the limo breaks down
oprah winfrey

nota :

berbahagialah mereka yang dianugerahkan bestfriends di dunia ini.
i love you jaja, bubu, nisa, ekaa, fatin, fida, ain, sidy, jujud. thanks and sorry for everything.
xoxo <3